De eerste dagen!

9 september 2012 - Sint-Martens-Latem, België

Hallo iedereen,

Dinsdag 4 September was het dan eindelijk zo ver, ik vertrok naar Canada! Na een moeilijk afscheid en een heel eind wachten konden we eindelijk op het vliegtuig stappen naar Montreal. De vlucht viel zeer goed mee en de 7 uren vlogen letterlijk voorbij, maar dan zouden de problemen moeten beginnen. Een tussenstop van een uur en een half waarbij we douane moesten passeren, onze bagage moesten afhalen, Immigratiedienst passeren en onze bagage weer inchecken. Aangezien we maar met 2 Vlamingen waren zijn we een beetje bij elkaar gebleven en hadden we het geluk dat onze bagage al op de band lag als we toekwamen in de bagage hal. Hierdoor waren we ook als eerste aan de immigratiedienst en hadden we zelfs een half uurtje over.

Een goed uur later was ik eindelijk in Halifax, Nova Scotia, Canada. En daar stond mijn nieuwe familie mij op te wachten, het was echt leuk om hen eindelijk te kunnen ontmoeten. Ondertussen is al gebleken dat het een fantastische familie is en dat ik hier een goed jaar ga door brengen, ik kijk er al naar uit.

Na deze lange dag vroeg naar bed want de volgende morgen moet ik naar school, en dat was een vrij grote verandering. Eerst en vooral moet ik naar school van kwart na 9 tot kwart na 3, en ik ga inderdaad met zo een gele schoolbus naar school (net zoals in de films). Maar ook op school zelf is het een hele verandering, de lessen duren hier 80 minuten en ik heb er dus ook maar 4 per dag. Elke dag heb ik de zelfde 4 lessen maar dan in een andere volgorde.

Gisteren (zaterdag) zijn we naar Downtown Halifax gereden om daar eens te gaan rondwandelen, het ziet er een prachtige stad uit met heel veel groen en heel weinig appartementsgebouwen. Er zijn wel enkele grote buildings waar er een aantal bedrijven in gevestigd zijn maar dat is het toch wel zo wat. We zijn ook eens naar de Mall geweest een beetje te vergelijken met de Inno maar dan veel groter. Wanneer je gewone boodschappen wilt doen hebben ze hier een domein met ik denk een stuk of 30 mega grote winkels op, echt niet normaal. Om van de ene naar de andere winkel te gaan nemen de meeste mensen gewoon hun auto. De winkels zelf kan je vergelijken met bijvoorbeeld 2 keer de Carrefour of de Delhaize. Voor de mensen die ‘Employee of the month’ gezien hebben er zijn enkele winkels die daar heel erg hard op lijken.

De bedoeling vandaag is dat we Peggy’s Cove gaan bezoeken, een van de meest bekende vuurtorens hier in Nova Scotia. Als je naar de website van Nova Scotia gaat dan is dat een van de grote foto’s die er op staat.

Tot het volgende verhaal !!

Philippe

1. Oma en Opa:
    9 september 2012
    Prachtig Philippe, op die manier volgen wij een beerje uw leven in Nuava Scotia. Heel interessant, heel tevreden ook dat het eerste contact goed is meegevallen.
    Ook interessant voor mij het lesverloop en de manier waarop in Canada.
    Groetjes en vandaag zijn ze heel zonnig van ons beiden
    Oma & Opa
  2. Oma:
    Dag Phlipke.
    Ik heb uwreisverhaal met veel plezier gelezen en ben blij dat je graag bij je nieuw familie bent.Ik ben nu nog in Nieuwpoort tot morgen en mail je dan in het lang en breed .
    Nog een grote knuffel en zoen en tot morgenxxx
  3. Nicolas:
    9 september 2012
    neefke doet da daar goed, zorg dat er veel avonturen gebeuren en zet den boel daar ok maar af en toe keer op zijn kop gelijk da ik soms doe ;)
  4. Tante lie:
    11 september 2012
    Hey Nippie , ben heel blij dat je het goed stelt in je nieuwe familie en wat school betreft .. ons Stinie voelt zich wel een beetje vreemd in St Paulus zonder jouw aanwezigheid .. ze mist je lieve goedemorgendgroet ! Hopelijk vallen de lessen niet te zwaar maar jij bent een doorbijter hé :-) Ik vertrek morgen met Tattie en Mamy op citytrip naar Berlijn tot zondagavond ... cultuur opsnuiven en nog zoveel meer ..
    Hou je op de hoogte hoe het geweest is en stuur je hierbij nog een hele dikke knuffel ! Zorg goed voor jezelf en tot in den draai xxx
  5. Coco:
    11 september 2012
    Dag Philippe, schoon verhaal ze! 'k Heb het de eerste nacht al gelezen maar was te moe om nog te reageren. 'k Heb ondertussen al wat foto's opgezocht op het internet van diene vuurtoren, 't is daar wel schoon hè! Zoals je kon lezen in de reactie van Tante Lie heb ik vanaf morgen het kot voor ons alleen, we gaan alvast een feestje bouwen voor de jarigen bij het ontbijt en dan rustig uitbollen in de Spor met de gasten en wat vriendjes van het roeien. Ik zal wat foto's maken en die dan op één of andere manier doorsturen. Nog veel plezier op school en daarbuiten en laat ze daar maar eens zien hoe fijn de Belgen zijn hè ;-)
    Groetjes,
    Coco
  6. Jo De Rammelaere:
    18 september 2012
    hallo dag Philippe,

het is hier al zeer druk geweest dit weekend met een groot tweedaags feest bij Demaco. ik heb dus nog geen tijd gehad om eens iets van het thuisfront te laten weten. Hier gaat alles prima en het weer zit nog steeds mee al is het al een stuk kouder aan het worden. Volgend weekend is het BK lange boten in Hazewinkel en gaan we er blijven slapen, party time :-D.
    Ik krijg net bericht dat ik mijn laptop terug moet gaan afhalen met een nieuw moederbord ;-). De kaartlezer was stuk en daarom moest het volledige moederbord vervangen worden, al een geluk dat het onder garantie valt. Allé ik kijk uit naar een nieuw reisverslag van vorige week, laat eens iets weten hé.

Tot binnenkort,
    groetjes Coco
  7. Tante lie:
    18 september 2012
    hey Nippie ,

Hopelijk heb je een heel fijn we achter de rug en valt alles ondertussen in de plooi ? Berlijn was schitterend , heel veel kilometers gewandeld , mooie dingen gezien en bezocht en geboft met het weer ! We kijken dus al uit naar een volgende citytrip :-) . Dikke knuffel en zorg goed voor jezelf hé x
  8. Coco:
    Goede morgen Canada!
    Lang geleden hè Fluppen? Ondertussen zijn we 14 dagen verder maar komt er weinig schot in de zaak hè. 't Is nie erg hoor maar 't zou wel fijn zijn om toch minstens om de 14 dagen eens een verslagje te lezen hè. Hier bij ons s de herfst echt begonnen. De eerste serieuze regenvlagen waren op het BK in Hazewinkel, waar de Spor 20 van de 39 te winnen tittels heeft binnen gehaald met een medaille
  9. Rosy:
    Dag Philippe
    Ge zijt daar al goed gesetteld heb ik de indruk, heel goed
    Ondertussen is de familie uitgebreid maar daar ben je ook al van op de hoogte en allicht ook het feit dat de lengte van dat mooi kind al wat mijn grootte evenaart!!!!
    Ik ben blij dat de familie ginds goed meevalt want 't is toch voor een tijdje nietwaar, amuseer je en will keep in touch
    dikke zoen tante rosa en pappie
  10. Familie Bart Cnudde:
    dag philippe

ik hoor dat je het goed stelt en volop bezig bent in je nieuwe wereld!!
    een leuke ervaring die je ondervindt;
    we hadden lions fietstocht in oudenaarde waar je mama en papa waren en je mama fietste mee !!! goed he en nadien hebben we allen lekker gegeten en gedronken!!
    hebben ze daar ook lions die je kent?
    misschien eens vragen aan je thuis? je weet nooit dat je een verband legt voor een uitwisseling

groet

nonkel bart